vineri, 2 aprilie 2010

Surse ale valorii oferite clienţilor dvs.


Clienţii sunt cel mai important activ al afacerii dvs., sursa banilor dvs. A oferi valoare clientului înseamnă, de fapt, a cimenta relaţia cu viitoarele dvs. venituri. Valoarea oferită clientului cuprinde toate micile detalii care însoţesc produsul sau serviciul vândut: zâmbet, atenţie acordată clientului, atitudine, confort, oferirea către client a unui sentiment de siguranţă, a sentimentului că este important etc. Ele fac un client să se despartă de banii lui împăcat, cu conştiinţa faptului că a primit în schimbul lor ceva care merită. Se vede că valoarea oferită este mai mult decât suma produselor şi serviciilor vândute, ea mută atenţia de la produse către clienţi.
Fără să le epuizez, am sintetizat mai jos câteva din sursele valorii oferite clienţilor.
Vă invit să reflectaţi asupra lor şi să acordaţi atenţia tuturor modalităţilor de a oferi valoare clienţilor dvs.

Oferta

Primul element de valoare la care clienţii se aşteaptă să îl oferiţi este produsul de vânzare. Acesta trebuie, în primul rând, să îşi îndeplinească funcţia pentru care a fost creat. În plus, o oferta de valoare mai cuprinde şi diferitele accesorii ale produsului sau servicii, ca ambalajul, instrucţiunile, informaţiile privind produsul, serviciile de transport, diferitele servicii de ajustare a produsului la client, satisfacerea unor cerinţe particulare ale clientului. Tot în ofertă se cuprinde şi preţul şi condiţiile de plată, condiţiile de livrare, cantitatea, şi timpul de aşteptare al clientului.

Personalul

Trebuie să puneţi în faţa clientului personal de calitate, oameni care să fie calificaţi să lucreze cu produsele, să execute serviciile şi să îl servească pe client. În plus trebuie să fie în postura potrivită de a îl servi pe client, reflectată în modul în care se prezintă, în aspectul fizic  şi vestimentar, în gesturi, în disponibilitate. Trebuie să zâmbească, să comunice cu clientul, să îi acorde atenţie, să îi adreseze întrebări şi să îi mulţumească de fiecare dată când interacţionează cu el: când intră, când comandă, când plăteşte, când pleacă, când îi dă un telefon, când îi scrie un e-mail sau îi trimite o scrisoare.

Timpul

Pentru client, timpul de ofertă este momentul sau intervalul de timp în care poate face comanda, în care poate fi servit, în care poate face plata. Cei mai mulţi dintre vânzători cuplează aceste trei momente. Aţi putea oferi valoare clientului diferenţiindu-le. Puteţi nota în avans o comandă a clientului care ţine de o nevoie viitoare a sa. Puteţi oferi clientului posibilitatea să plătească în avans sau la un anumit termen, poate îl ajutaţi astfel să îşi optimizeze bugetul şi să facă plăţi când vrea, când poate şi când îi este convenabil. Vă puteţi adapta sau flexibiliza orarul de funcţionare pentru a vă pune în acord cu clienţii dvs. sau puteţi servi un client în afara programului de lucru, fiţi sigur că el nu va uita aceasta.

Locul

Oferiţi loc clienţilor dvs. Oferiţi-le loc pentru parcare, loc pentru bagaje, loc pentru a aştepta, pentru a îşi lăsa hainele, umbrelele sau animalele de companie.

Accesul

Avem în vedere accesul categoriilor speciale de clienţi. Avem în vedere uşurinţa cu care clientul vă găseşte pe dvs. produsele din oferta dvs. sau toaleta. Oferiţi-le panouri de îndrumare, indicaţii, răspunsuri la întrebări.

Ambianţa

Oferiţi clientului o ambianţă în care să îi facă plăcere să intre, să comande, să consume, să plătească, să viziteze. Ştiţi, desigur, că clienţii evită aglomeraţiile, vacarmul, mirosurile, murdăria petele şi figurile încruntate şi iubesc lumina, priveliştea naturii, florile, buna dispoziţie şi o discretă muzică de ambianţă.

Grija

Aveţi grijă de client, de copiii lui, de însoţitorii lui, de documentele lui, de valorile lui, de bagajele lui, de banii lui, de confortul şi siguranţa lui, a celor care îl însoţesc şi a lucrurilor sale. Aveţi grijă de stabilitatea produselor şi lucrurilor din unitatea dvs. Grija este expresia preocupării şi a atitudinii vânzătorului faţă de client. Aici este cazul să excelaţi!

Niciun comentariu: